menuordersearch
iranoriflame.ir
دیگر باز نشو!
بستن

راهکارهای عالی برای از بین بردن جوش دردناک ,

مشــاوره تلگرام telegram
لگوی سایت
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ دوشنبه
(0)
(0)
راهکارهای عالی برای از بین بردن جوش دردناک
راهکارهای عالی برای از بین بردن جوش دردناک

وقتی جوش دردناک می زنید، باید چه کار کنید؟

جوش زدن اصلا خوب نیست؛ هیچ کدام از ما از حضور جوش در صورت استقبال نمی کنیم! جوشها انواع مختلفی دارند؛ مثل جوش های سرسیاه، جوشهای چرکی سرسفید، آکنه و جوش های دردناک!

جوش کلا پدیده جالبی نیست؛ چه برسد به اینکه دردناک هم باشد! گاهی اوقات بر اثر تغذیه، شرایط محیطی، جمع شدن آلودگی ها و باکتری ها روی پوست این جوشهای دردناک به وجود می آیند؛ اما باید با آنها چکار کنیم؟ در این نوشته از ایران اوریفلیم، می خواهیم درباره همین موضوع با شما صحبت کنیم.

جوش دردناک چیست؟

جوش های دردناک، جوشهای بزرگ و دردناکی هستند که از بین رفتن آنها روزها طول می کشد. به جوشهای دردناک، کیست هم گفته می شود؛ زیرا مانند کیسه ای پر از آب، چربی یا آلودگی هستند.

این مدل جوشها، از قسمت روغنی بدن به سطح پوست می آیند و وقتی به لایه های سطحی پوست نزدیک می شوند، باعث متورم شدن آن ناحیه از پوست خواهند شد. زمانی که جوش دردناک را لمس می کنید، به شدت درد را حس می کنید و احساس می کنید با یک توپ کوچک زیرپوستی مواجه هستید!

جوشهای دردناک می توانند در هر قسمتی از بدن ایجاد شوند؛ اما بیشتر آنها را در اطراف فک و چانه می بینیم. خانمها بیشتر از آقایان با جوشهای دردناک درگیر هستند.

اگر شما هم به تازگی شاهد یکی از این جوشهای دردناک روی پوست خود بوده اید، استرس نگیرید و بدانید که این مدل جوشها را می توان با چند راهکار از بین برد؛ البته برای این کار باید صبوری به خرج دهید.

راهکارهای عالی برای از بین بردن جوش دردناک

بدترین کار در این مواقع، این است که به جان جوش خود بیافتید و سعی کنید که آن را فشار دهید! این مدل جوشها، در لایه های عمیق پوست شما هستند و قابل برداشتن با دست نیستند؛ در نتیجه با فشار دادن آنها، فقط پوستتان را اذیت می کنید و باعث زخم شدن پوست خود می شوید؛ پس لطفا دور این کار را خط بکشید.

این را هم بدانید که مالیدن خمیر دندان و خوردن قرص ضدجوش در مواقعی که جوش دردناک زده اید هیچ فایده ای ندارد.

بهترین راه حل برای از بین بردن جوشهای دردناک این است که از کرمهای ترکیبی مخصوص استفاده کنید. به داروخانه بروید و کرم های حاوی سالیسیلیک اسید، بنزویل پری اکسید و کورتیسون را خریداری کنید. این کرمها را روی موضع جوش خود بزنید. این مواد باعث می شود که باکتری ها و آلودگی های آن قسمت از پوست از بین برود و پوست شما ضدعفونی شود. هر روز این کرمها را به آرامی به پوست خود بمالید تا تاثیر خوبشان را به مرور مشاهده کنید.

بعضی افراد هم هستند که به مهمانی دعوت شده اند و می خواهند سریع از شر جوش دردناک خود خلاص شوند. راهکاری که به این افراد پیشنهاد می کنیم این است که به پیش متخصص پوست و زیبایی بروند. متخصص پوست، با تزریق آنتی بیوتیک های ضدباکتری، جوش دردناک را از بین می برد. با تزریق آنتی بیوتیک، جوشهای دردناک سوزانده شده و محو خواهند شد. البته ما این روش را به شما توصیه نمی کنیم؛ زیرا ممکن است آن قسمت از پوست شما سفید شود (هایپوپیگمنشن) یا گودی های کوچکی روی پوست شما به وجود بیاید.

با استفاده از کرم های ترکیبی حاوی سالیسیلیک اسید، بنزویل پری اکسید و کورتیسون شما می توانید این جوشها را بدون هیچ عوارضی از بین ببرید. البته یادتان باشد که مراقبت و از بین بردن جوش دردناک، کمی زمان می برد.

اگر مدام شاهد جوش دردناک هستید، بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید تا رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر